niedziela, 9 września 2012

Tarta z gruszkami

Zakupiłam formę do tarty więc trzeba ją wypróbować. Na pierwszy ogień poszła tarta warzywna.
Lecz ja chcę podać tu swój własny pomysł na tartę z gruszkami. Wyszła pyszna znikła w ciągu 15 minut - CAŁA.

A oto przepis
SKŁADNIKI ciasto
2 szklanki mąki
pół kostki masła lub margaryny (ja dodawałam Maryny) twardego z lodówki
2 łyżki śmietany 18%
3 czubate łyżki cukru + cukier waniliowy lub ciut startej wanilii
aromat śmietankowy (świetnie komponuje się z gruszkami)

Mąkę przesiewamy; masło kroimy w drobne kawałeczki i siekamy razem z mąką; jak uzyskamy coś a'la kaszka dodajemy resztę składników, mieszamy, szybko zagniatamy; formujemy kulę i wrzucamy do zamrażalnika

SKŁADNIKI masa
pół kubeczka masła roślinnego miękkiego w temp pokojowej
pół szklanki cukru + cukier waniliowy lub startej wanilii
3 łyżki kakao słodkiego Puchatek lub coś w tym stylu
można dodać jakiś likier np gruszkowy lub śmietankowy albo odrobinę innego alkoholu
2 jajka

Masło utrzeć z cukrami na puch, dodać alkohol i powolutku wbijać jajka

Gruszki obrać, wyciąg gniazda nasienne, pociąć w ćwiartki lub 8-ki, porowkować


Kulę rozwałkować włożyć do formy na tartę (ja rozcieram ciasto po formie bez wałkowania)
Następnie wylewamy masę a na to układamy gruszki
wkładamy do piekarnika na około godzinę w temp 200 C



Smacznego!!!

1 komentarz: