niedziela, 2 grudnia 2012

Muffinki z chałwą

Idąc za ciosem zrobiłam wczoraj również muffinki z chałwą. Oj coś moje odchudzanie chyba weźmie w łeb, bo się skusiłam i na jedne i na drugie hehehe.
Nie wszystkie jednak zostały u nas w domu, część powędrowała do Domu Starców. Moja starsza córka w ramach uczestnictwa w Scholi przy parafii odwiedza z siostrami zakonnymi starszych ludzi i zanoszą zawsze im i im opiekunom jakiś poczęstunek. Dziś były to muffinki - podobno bardzo smakowały.

A teraz do rzeczy PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru1 szklanka mleka
2 jajka
3/4 szklanki oleju
batonik chałwowy waniliowy

WYKONANIE:
Suche składniki (mąka, cukier, proszek do pieczenia) + pół batonika chałwowego,  wsypujemy do wysokiego naczynia i mieszamy.


Dodajemy dwa jajka


szklankę mleka


3/4 szklanki oleju


oraz wkruszamy drugą część batonika


Mieszamy około 2 minuty


Następnie nakładamy do foremek i pieczemy około 20 minut w 200 stopniach celcjusza.

(i tu fotorelacja niestety się zakończyła - padły ostatnie akumulatorki - może jak jeszcze kiedyś je zrobię do rzucę brakującego fragmentu)

Do polania muffinek można zrobić polewę chałwową:
PRZEPIS:

50 dag margaryny
1/4 szklanki cukru
pól batonika chałwowego

WYKONANIE
Rozpuszczamy margarynę a w niej cukier 
i dodajemy batonik aż do rozpuszczenia.



Pozostawiamy do przestygnięcia.



My nasz babeczki udekorowałyśmy dodatkowo lentynkami 


Już ich nie ma dziewczyny zajadały się - najbardziej cukiereczkami hehehehe



6 komentarzy:

  1. kurcze skusiłaś mnie. Chyba zrobię

    OdpowiedzUsuń
  2. OO, to coś dla mojego mężczyzny :) On uwielbia chałwę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na Gwiazdkę zażyczyłam sobie blaszkę na muffinki, też będę śmigać i ściągać przepisy:P
    Takie z chałwą już parę razy mi przemknęły przez oczy w necie, więc pewnie warto je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wyglądają i pewnie też tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi ślinka pociekła.....oj mniam....:)

    PS.
    A jakiej wielkości ten batonik chałwy ma być...?

    OdpowiedzUsuń
  6. Kto tak ozdabia muffinki? Czyżby dziewczynki? Urocze :)

    OdpowiedzUsuń