sobota, 27 października 2012

Ciasteczka: kieszonki z jabłkami

Odwiedziła mnie dziś koleżanka z piaskownicy. Nie to, że tyle się znamy, ale tam najwięcej czasu spędzamy latem. Mamy dzieci w podobnym wieku - jedno - ona nie taka szalona aby mieć troje.
I ta moja koleżanka przyniosła mi jabłek, a właściwie przywiozła spod Grodziska z tego oto drzewa.


A jabłka piękne, okazałe, aż prosiły się aby coś z nich zrobić.



A oto przepis na jabłkowe kieszonki

  • 4 szklanki mąki
  • margaryna 250 g
  • 1 szklanka śmietany
  • 1 saszetka drożdży w proszku
  • 1 łyżka cukru pudru

  • około 4 jabłka obieramy i kroimy w kawałeczki
  • cukier kryształ 2 łyżki
  • cukier wanilinowy 1 łyżka
  • cynamon jedna łyżka
Wykonanie:
Mąkę wsypujemy z suchymi drożdżami i mieszamy do tego tniemy margarynę i razem ciachamy aż do uzyskania małych kawałeczków. Dodajemy cukier puder i śmietanę i zagniatamy.



Następnie ciasto rozwałkowujemy i tniemy na kwadraty mniej więcej 5cm na 5 cm.





Jabłka obsypujemy cukrem waniliowym, cukrem i cynamonem.



Na środek każdego kwadratu wkładamy kilka kawałków jabłka. Zaginamy rogi po przekątnej tworząc kieszonkę.





Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni Celsjusza i pieczemy około 20 - 30 minut.



Na koniec posypujemy cukrem pudrem.





SMACZNEGO !!! 

5 komentarzy:

  1. Takiego mi smaka narobiłaś, że chyba też zrobię jabłkowe kieszonki, ale z ciasta francuskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe
    to jest takie pół francuskie, pół drożdżowe
    bardzo szybkie do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam ... ale pudru to nie żałowałaś ;)
    Ja wolę lukrowane ... ;)
    Ale Twoich też spróbuję :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ja pudrowałam tylko Maja więc i tak ją powstrzymywałam hehe
    u nas wersja lukrowa nie przechodzi

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś znów robiłam kieszonki ale podwójną porcję i wyszło hehe 95 sztuk

    OdpowiedzUsuń