piątek, 26 października 2012

Kruche ciasteczka przekładane dżemem

Dziś chcę Wam zaproponować pieczenie ciasteczek.
Mnie do tego zainspirowały wczorajsze zdjęcia banglowej koleżanki.

A oto przepis na ciasteczka:

  • 300 g mąki przesianej
  • 150 g masła miękkiego
  • jajko
  • 3 łyżki przesianego cukru pudru
  • 2 łyżki cukru wanilinowego
  • 1 łyżka proszku do pieczenia

Podane składniki należy zagnieść; masło na początku można pociachać razem z mąką nożem wtedy ciasto będzie bardziej kruche. Jak zagnieciemy ciasto robimy kulę i zawijamy ją w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na około 20 minut.



Po wyjęciu rozwałkowujemy na grubość około 3 mm


 i wycinamy wzorki na jakie tylko mamy ochotę albo takie jakie mamy foremki.






Piekarnik nagrzewamy do 180-190 stopni Celsiusza i pieczemy około 10-12 minut.
Po upieczeniu wyjmujemy ostrożnie na talerz i czekamy aż ostygną.




Jak troszkę przestygną przekładamy je dżemem, nutellą lub czym kto lubi, mogą być też tylko posypane cukrem pudrem. Ja dziś zrobiłam z dżemem truskawkowym. 




Na koniec obsypujemy cukrem pudrem.








SMACZNEGO!!!


7 komentarzy:

  1. hehe świetne kształty :D apetytu narobiłaś !! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. to do dzieła
    cisto szybko się robi
    a wycinanie to frajda dla dzieciaków

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że przepis się spodobał :) Ja jutro zabieram się za przygotowywanie kolejnej porcji ciastek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyglądają !
    Wyślij mi taka jedną porcję, bo póki co nie ma czasu by sama upiec ;P .... biegnę sprzątać caluśki dom ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe
    al robią się szybciutko a dziewczyny mają wiele radochy przy takim pieczeniu

    skarbek ;) no niestety już nic nie ma hehe jeszcze ciepłe znikały

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki prosty przepis a zarazem efektowne ciasteczka. Dzisiaj mam nocowanki u córki, więc chyba się skuszę i zrobimy z dziewczynkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jak dziewczynki lubią to frajda dla nich duża
    a ja muszę jakieś ozdoby dokupić cukrowe itp. to wtedy można cudeńka niezłe wyczarować

    OdpowiedzUsuń